Jezioro Garda – informacje praktyczne, nocleg oraz plan zwiedzania

Jezioro Garda znajduje się w północnej części Włoch, w połowie drogi pomiędzy Mediolanem a Wenecją. Jest to najgłębszy a zarazem największy zbiornik wodny we Włoszech. Dopełnieniem jego cudownego krajobrazu są malownicze Alpy, rozciągnięte niemalże wokół całego jeziora, którego długość wynosi ok. 55 km. Całość robi ogromne wrażenie!

Jednak jezioro Garda to nie tylko przepiękna natura. To także wiele urokliwych miasteczek, które nie sposób pominąć, a koniecznie trzeba odwiedzić.

Organizacja

Ofertę podróży nad jezioro Garda (dla 4 osób) znalazłam kilka tygodni wcześniej, na portalu Wakacyjni Piraci. Cena-500zł od osoby-obejmowała następujące rzeczy:

-przelot liniami Wizzair (Warszawa-Bergamo),

-transfer (wypożyczony samochód z lotniska na 4 doby),

-4 doby w hotelu nad samym jeziorem, w miejscowości Assenza.

Podróż odbyła się na początku października. O tej porze roku temperatura sięgała ok. 23C w ciągu dnia, zaś wieczorem było to mniej więcej 10C. Słońce wychodziło zza gór koło 10 rano. O poranku było na tyle chłodno, że nie można było obyć się bez kurtki czy chociażby cieplejszego swetra.

Aby przygotować się na wyjazd, odwiedzałam liczne strony internetowe, czytałam blogi i oglądałam zdjęcia różnych miejscowości nad Gardą. Fotografie, owszem, były bardzo dobre, ale nie spodziewałam się jakiś mega wrażeń. Natomiast po tym, kiedy doświadczyłam widoków na własne oczy, stwierdzam jedno: tam po prostu trzeba pojechać chociaż raz w życiu!

Nocleg

Gdy dotarliśmy do miejsca docelowego, czyli miasteczka Assenza, w którym mieliśmy bazę noclegową, z ust każdego z nas wydobyło się westchnienie.   Spaliśmy w obiekcie Atlantide Villaggio Albergo – apartamenty prezentowały się pięknie, a bliskość do jeziora stanowiła jedynie przejście przez wąską ulicę. Na terenie hotelu był także basen, w którym nieliczni zażywali kąpieli.

Jednak cień wątpliwości pojawił się w momencie meldunku. Musieliśmy zapłacić kaucję w wysokości 50 euro na wypadek gdybyśmy… nie pozostawili pokoju w takim stanie, w jakim go zastaliśmy. To znaczy, że żaden serwis sprzątający, przez cały pobyt, nam nie przysługiwał. Poczułam się trochę jak na koloniach… No ale ok. Bez przesady! Jak się okazało, dostaliśmy apartament bez widoku na jezioro. W środku? Całkiem ok. Salon z aneksem kuchennym, osobna sypialnia oraz łazienka. W łazience jak zwykle przygody.. jedna rolka papieru toaletowego (trzeba było dokupić samemu), zepsuta słuchawka od prysznica oraz przepalona żarówka. W kuchni pełne wyposażenie, aczkolwiek nie było żadnych środków czystościowych. Po wstępnych oględzinach apartamentu, zrzuciliśmy bagaże i od razu poszliśmy nad jezioro. Było już późne popołudnie. Assenza wydawało się jedną z najmniej obleganych przez turystów miejscowości nad jeziorem Garda. Co prawda słyszeliśmy głównie Niemców, ale i tak były to małe grupki przechodniów.

Śniadania jedliśmy w małych knajpkach, tuż przy plaży. Serwowali tam rewelacyjne kanapki z tuńczykiem oraz panini z szynką prosciutto. Niebo w gębie!

Jezioro Garda – plan zwiedzania

Na początku miałam zupełnie inny pomysł na wykorzystanie tych dni, lecz w związku z naszym zachwytem nad tutejszymi rejonami, stwierdziliśmy jednogłośnie, że plany zmieniamy tak, aby jak najwięcej czasu spędzić nad Gardą. Zatem wyszło następująco:

I DZIEŃ – Bergamo, Assenza

II DZIEŃ – Canale di TennoPaco Grotta Cascatta VaroneRiva del Garda

III DZIEŃ – Werona,  Lazise

IV DZIEŃ – Assenza (odpoczynek), Riva del Garda.

Co zjeść nad Jeziorem Garda?

Ja jadłam raczej tradycyjnie, czyli: rogale, ciastka, pizze, makarony, kanapki z tuńczykiem bądź włoską szynką, a do tego desery takie jak tiramisu czy panna cota. No i włoska kawa, aby po tych dobrodziejstwach nie zasnąć 😉 .

Więcej o poszczególnych miastach, które wymieniłam powyżej, napisałam osobne posty. Serdecznie zapraszam 🙂 !